Home > Wat doen wij > Vakanties

Vakanties

De zorg die u nodig heeft, de vakantie die u verdient

Waarom

We willen graag dat iedereen de mogelijkheid heeft om met vakantie te gaan. Ontspannen en genieten. Even weg uit het leven van alle dag. Nieuwe indrukken en nieuwe energie opdoen en van alles ondernemen.

Wat

Voor niet iedereen is dit eenvoudig te realiseren. Daarom organiseert Johanniter Nederland al ruim zestig jaar betaalbare vakanties voor ouderen met een zorgvraag. Mantelzorgers mogen mee, want ook voor hen is het essentieel om even er tussenuit te kunnen en ontlast te worden.

Sinds 2019 bieden we bovendien vakanties aan voor mensen die geen zorg, maar wel hulp, begeleiding of financiële ondersteuning nodig hebben om met vakantie te kunnen. Bijvoorbeeld kinderen uit kansarme gezinnen of eenzame ouderen.

Volledig verzorgd, met hulp

Een Johanniter vakantie is een volledig verzorgde groepsvakantie In Nederland. Kundige en bevlogen vrijwilligers zorgen voor de begeleiding. Deelnemers krijgen zorg of hulp op maat. Er is ruimte voor persoonlijke wensen.

Belangstelling? Bekijk ons vakantieaanbod voor 2024.

Mee als vrijwilliger? Hier vind je meer informatie.