Waarom

Voor anderen en voor jezelf

Vrijwilligers zijn van essentieel belang in onze samenleving. Zonder vrijwilligers kunnen sportclubs, kerken, culturele instellingen en natuurorganisaties niet draaien. Ook op de terreinen waar Johanniter Nederland actief is, zijn vrijwilligers onmisbaar. Zij zorgen voor de extra’s die de reguliere zorg en hulpverlening niet kunnen bieden. Dankzij hun inzet, tijd en aandacht maken vrijwilligers het leven van mensen die kwetsbaar zijn een beetje mooier.

Er zijn heel veel redenen om vrijwilligerswerk te doen: iets betekenen voor een ander, nieuwe mensen ontmoeten, een plezierige tijdsbesteding, je blik verbreden, ervaring opdoen, je cv aanvullen, een bijdrage leveren aan de samenleving en nog veel meer. Vast staat dat vrijwilligers hard nodig zijn, nu meer dan ooit. Er zijn verschillende soorten vrijwilligerswerk die je bij ons kunt doen. Kijk wat bij je past en meld je aan!