Home > Vakantieaanbod > Vakantieweken

Vakantieweken

Zorgeloos genieten

Planning 2024

• 20 – 26 april: Hotel Dennenheul in Ermelo, 16 gasten, 16 vrijwilligers, prijs € 900
  • 4 – 10 mei: Hotel Dennenheul in Ermelo, 16 gasten, 16 vrijwilligers, prijs € 900
  • 25 – 31 mei: Hotel Het Bosgoed in Lunteren, 24 gasten, 24 vrijwilligers, prijs € 975
  • 28 september – 4 oktober: Hotel Het Bosgoed in Lunteren, 24 gasten, 24 vrijwilligers, prijs € 975

Voor wie

Johanniter vakantieweken zijn groepsvakanties in Nederland. We richten ons op mensen vanaf vijftig jaar, die hulp of zorg nodig hebben tijdens hun vakantie. Bijvoorbeeld omdat u in een rolstoel zit, blind bent of ouderdomsklachten heeft. Gezonde partners en mantelzorgers zijn ook van harte welkom. Want wat is er nu fijner dan samen vakantie te vieren en de zorg aan anderen over te laten?

De vakantie

Er wordt tijdens een week uiteraard van alles georganiseerd, maar wat we vooral belangrijk vinden is een warme en ongedwongen sfeer. Iedereen moet zich prettig voelen. Daarom is er veel ruimte voor individuele wensen en uitstapjes. Alle drankjes en maaltijden in het hotel en de meeste uitstapjes zijn bij de prijs inbegrepen. De vakantieweken hebben een protestants-christelijk karakter, maar zonder de nadruk te leggen op religieuze aspecten of onderwerpen. Een ontspannen samenzijn en persoonlijke aandacht voor iedereen staan centraal.

De zorg

Bij deze vakantieweken gaan net zoveel vrijwilligers mee als gasten. Hierdoor kunnen we veel aandacht besteden aan uw (zorg)behoeften en wensen. Verpleegkundigen, verzorgenden en vele andere vrijwilligers staan dag en nacht voor u klaar om u hulp en zorg op maat te bieden. De hotels waar we verblijven zijn goed aangepast voor mensen die zorg nodig hebben en/of minder mobiel zijn.

Meer weten?

Meer weten of aanmelden? Klik dan hier.