Home > Vakantieaanbod > Praktische informatie

De belangrijkste zaken op een rijtje

Aanmelding

Aanmelden voor een vakantieweek kan via een aanmeldformulier, dat u bij ons kantoor kunt opvragen of kunt downloaden via de website. Alleen volledig ingevulde en ondertekenende formulieren worden door ons in behandelingen genomen. Wie niet tekenbevoegd is moet ook zorgen voor een handtekening van iemand die wel tekenbevoegd is.

Betaling

We streven ernaar om binnen drie weken nadat wij uw aanmelding hebben ontvangen, te laten weten of u geplaatst bent. Zo ja, dan ontvangt u tevens informatie over de betaling en overige informatie die relevant is.

Plaatsing

We proberen iedereen zoveel mogelijk te plaatsen in de vakantie naar keuze. Als dit niet mogelijk is, bijvoorbeeld omdat die vakantie vol is of omdat uw zorgvraag te groot is voor die vakantie, nemen wij contact met u op. Vaak is het wel mogelijk om mee te gaan met een andere vakantie. Of u wordt op de wachtlijst geplaatst.

Begeleiding

De vakanties worden begeleid door vrijwilligers, van wie een deel een professionele zorgachtergrond heeft.

Inbegrepen

Alle vakanties zijn op basis van volpension. Van aankomst tot vertrek zijn alle maaltijden en drankjes die in het hotel/de accommodatie worden geserveerd bij de prijs inbegrepen.

Niet inbegrepen

Niet inbegrepen bij de reissom zijn souvenirs en persoonlijke uitgaven, entreegelden bij sommige uitstapjes, reiskosten tussen huis en het vakantieadres.

Verzekering

Een annuleringsverzekering op medische gronden is bij de prijs inbegrepen.

SGR

Johanniter Nederland is aangesloten bij de SGR. Dat betekent dat u de reissom die u al betaald heeft terug krijgt als onze organisatie in financiële problemen komt of zelfs failliet gaat.

Privacy

Persoonsgegevens worden alleen gebruikt om u goede zorg en/of begeleiding te bieden en door onze administratie voor o.a. facturering en verzekering. Er worden geen persoonsgegevens uitgewisseld met derden.

Klachten

Wij doen er alles aan om u een geweldige vakantie te bezorgen. Mochten u onverhoopt tocht een klacht hebben, dan kunt u die bij ons melden via het klachtenformulier.

Integriteitsbeleid

Johanniter Nederland heeft een integriteitsbeleid opgesteld. Het doel is bescherming van persoonlijke, lichamelijke, mentale en financiële integriteit van iedereen die bij onze stichting betrokken is.