Home > Wat doen wij > Vrijwilligersondersteuning

Vrijwilligersondersteuning

Vrijwilligers zijn goud waard

Bij Johanniter Nederland zijn zo’n 3.500 vrijwilligers aangesloten. Sommige van hen gaan één keer per jaar een week mee met een Johanniter vakantie, andere zijn dag in dag uit actief in een zorginstelling ergens in het land. Het coördineren, begeleiden, motiveren en belonen van dit brede scala aan vrijwilligers is een veelomvattende taak. Dit alles valt onder vrijwilligersondersteuning.

Vrijwilligersondersteuning is van groot belang voor de vele vrijwilligers, maar ook voor de instellingen waar die vrijwilligers actief zijn. We faciliteren trainingen, zorgen voor een vrijwilligersverzekering, zijn gesprekspartner voor de vrijwilligers coördinatoren, publiceren informatiemateriaal en organiseren contactdagen. Zo worden tegelijkertijd de zorginstellingen ondersteund.