Home > Vakantieaanbod > Op uitnodiging

Op uitnodiging

Voor wie het hard nodig heeft

Iedereen heeft wel eens behoefte aan vakantie. Even weg uit de sleur van alledag, genieten van een mooie omgeving, leuke uitstapjes maken, nieuwe mensen ontmoeten. Ook voor mensen zonder beperking, ziekte of andere aandoening is dit niet altijd weggelegd. Voor sommige mensen is met vakantie gaan gewoon te duur. Daarom organiseert Johanniter Nederland een aantal vakanties die kosteloos worden aangeboden. Mensen die meegaan, worden door ons uitgenodigd. Voor deze vakanties kun je je dus niet opgeven.

Eftelingvakantie

In de zomervakantie organiseren we twee keer een lang weekend in de Efteling voor kinderen uit financieel kwetsbare gezinnen. Kinderen die anders nooit met vakantie gaan en die op deze manier een paar dagen kunnen genieten van het attractiepark en heel veel andere leuke dingen die de groep met elkaar onderneemt. Het belangrijkste is misschien wel dat ze veel aandacht krijgen en even onbezorgd kunnen genieten.

Planning Eftelingvakanties

• 2 augustus – 5 augustus 2024 -> vakantiepark Efteling Bosrijk in Kaatsheuvel, 16 kinderen, 8 vrijwilligers
  • 9 augustus – 12 augustus 2024 -> vakantiepark Efteling Bosrijk in Kaatsheuvel, 16 kinderen, 8 vrijwilligers

Feestdagen

Rond Kerst en Nieuwjaar organiseren we twee vakanties voor ouderen die alleen wonen. Vooral rond de feestdagen kan de eenzaamheid heel schrijnend zijn. Daarom bieden wij ze de mogelijkheid om deze dagen in gezelschap van anderen door te brengen op een sfeervolle locatie. Met leuke uitstapjes, heerlijke diners en veel persoonlijke aandacht worden de gasten gedurende enkele dagen in de watten gelegd.

Vrijwilligers

De kinderen en de ouderen worden door Johanniter Nederland voor deze vakanties uitgenodigd. Vrijwilligers kunnen zich wel aanmelden! Bel of mail ons voor meer informatie of neem contact op via de button links.

Planning eindejaarsvakanties

• 23 december – 27 december 2023 -> Hotel de Rijper Eilanden in De Rijp, 20 gasten, 10 vrijwilligers
  • 29 december – 2 januari 2024 -> Hotel de Rijper Eilanden in De Rijp, 20 gasten, 10 vrijwilligers