Home > Nieuws > Lintje voor Johanniter vrijwilliger

Lintje voor Johanniter vrijwilliger

30 april 2019

Traditiegetrouw ontvangen de dag voor Koningsdag vele mensen een Koninklijke onderscheiding  voor het werk dat zij belangeloos hebben gedaan voor de samenleving. Wij zijn heel trots dat ‘onze’ vakantievrijwilliger Jeanette van Eijk tijdens deze lintjesregen een koninklijke onderscheiding ontving uit handen van Mark Roëll, burgemeester van gemeente Baarn.

Vroeger gingen Jeanette’s moeder en een nicht als verpleegkundige mee met de Johanniter vakantieweken. Omdat Jeanette zelf ook verpleegkundige is en er bij de vakantieweken behoefte was aan meer verpleegkundige hulp werd haar gevraagd deel te nemen. En dat heeft ze sinds 1987 ieder jaar gedaan! Daarnaast gaat ze jaarlijks als vrijwilliger mee met de Maltezer reis naar Lourdes.

In een eerder interview met Jeanette in het Contactblad vertelt ze over haar vrijwilligerswerk bij de vakantieweken: ‘Je moet jezelf helemaal geven, maar je krijgt er ook een heleboel voor terug. Het is heel pittig van ‘s ochtends 06.30 uur tot laat in de avond, maar de hulp die je de aan jou toegewezen gast mag geven brengt enorm veel voldoening, zeker als je merkt, dat jouw gast het naar zijn of haar zin heeft. Ook de wisselwerking met de andere gasten en soms hun partners verhoogt de vreugde van het met elkaar in een blije, gastvrije omgeving te vertoeven. Als je niet gemakkelijk meer uit de voeten kunt is het gezamenlijk iets leuks beleven een geweldige ervaring. Dat geldt overigens niet alleen voor de gasten, maar zeker ook voor de vrijwilligers!’

We danken Jeanette voor al die jaren van inzet en hopen er nog vele zullen volgen.

In dit filmpje over de lintjesregen in Baarn vertelt Jeanette meer over haar vrijwilligerwerk.