Home > Nieuws > Rolstoelbussen als Sinterklaascadeau

Rolstoelbussen als Sinterklaascadeau

04 december 2019

Sinterklaas bracht afgelopen weken een bijzonder cadeau naar drie zorginstellingen waar Johanniter vrijwilligers actief zijn: een Johanniter rolstoelbus. Met deze bussen zullen uitstapjes gemaakt worden met bewoners, cliënten en ouderen uit de wijk, wat anders niet of nauwelijks mogelijk is.

Drie maal kwam Sinterklaas aanzetten met een rolstoelbus. Op 20 november bij de DrieGasthuizenGroep in Arnhem, op 28 november bij Huis ter Leede in Leerdam en op 3 december bij Zorgstroom in Middelburg. Op alle locaties werd hij feestelijk ontvangen door bewoners, medewerkers, vrijwilligers, chauffeurs en andere belangstellenden.

Sinterklaas las daarna een gedicht voor waarin het doel van zijn komst werd uitgelegd. Daarna werden de sleutels van de bus aan de directeur of bestuurder van de instelling overhandigd.

Op alle locaties was er een gezellige en feestelijke bijeenkomst van gemaakt voor de bewoners en cliënten met hapjes, drankjes en muziek. We hopen dat er komende jaren vele mooie uitstapje gemaakt zullen worden met de Johanniter rolstoelbussen!

De bussen zijn via een leaseconstructie gefinancierd door Johanniter Nederland en worden gedurende een periode van zeven jaar ter beschikking gesteld aan de zorginstellingen.