Home > Nieuws > Eftelingvakantie is groot succes

Eftelingvakantie is groot succes

29 augustus 2019

Johanniter Nederland kijkt terug op een zeer geslaagde Efteling vakantie. Zestien kinderen en acht vrijwilligers kwamen na vier dagen zeer voldaan (en doodmoe) terug.

In 2019 introduceerde Johanniter Nederland een aantal nieuwe vakantievormen, waaronder een lang weekend Efteling voor kinderen uit gezinnen die het zich niet kunnen veroorloven ommet vakantie te gaan. De kinderen werden door ons uitgenodigd om mee te gaan, deelname was gratis.

Op 26 juli werd er eerst samen met de ouders geluncht. Na een afscheid met her en der een traan vertrokken de kinderen en de vrijwilligers richting Kaatsheuvel. In het vakantiepark van de Efteling waren twee geschakelde bungalows gehuurd, waardoor er één grote leefruimte was. Hier werd gegeten, geklets en spelletjes gedaan. Maar dat was natuurlijk lang niet het enige. Het themapark was natuurlijk de grote attractie, met zowel voor de jongere als de oudere kinderen veel van hun gading. Van lieve sprookjesfiguren tot bloedstollende achtbanen.

Daarnaast werd er gezwommen, gespeeld en lekker gegeten (uiteraard de bekende P’s: pizza, patat en pannenkoeken).

Na een paar fantastische er zeer intensieve dagen vertrok het hele spul weer richting huis, met een hoofd vol prachtige herinneringen. En kinderen die anders de hele zomer thuis zouden blijven, hadden nu ook een mooi vakantieverhaal op school.