Home > Nieuws > Een vrijwilligersdag met veel lol, zon en fouten!

Een vrijwilligersdag met veel lol, zon en fouten!

08 juni 2023

Een vrijwilligersdag met veel lol, zon en fouten!

Zaterdag 3 juni 2023: een prachtige dag om de vrijwilligersdag van Johanniter Nederland te vieren. Want vrijwilligers zijn voor het werk van Johanniter Nederland voor kwetsbare mensen ontzettend belangrijk. Hoogste tijd dus om hen te bedanken!

Het decor van onze vrijwilligersdag was dit jaar het Spoorwegmuseum in Utrecht. Een gezellig moment om elkaar weer eens te zien en te spreken of om kennis te maken met andere vrijwilligers. We startten met een heerlijke en gezonde lunch, zodat er alle tijd was om bij te praten.

Directeur Lidwien van der Reep heette iedereen van harte welkom en liep het publiek in om her en der te vragen wie er in de zaal zaten en wat zij doen als Johanniter vrijwilligers. Mooi om te horen met hoeveel liefde en passie mensen zich inzetten!

Proberen lukt altijd

Daarna was het de beurt aan Frank Deuring van de Foutenfabriek. Frank gaf een interessante, interactieve workshop over fouten maken. Frank riep het publiek op om flink te applaudisseren als er fouten worden gemaakt. Iets dat hij aan de hand van voorbeelden met mensen uit de zaal illustreerde.

Franks boodschap komt er in het kort op neer dat fouten maken niet erg is en dat het niet altijd hoeft te gaan over goed of fout. Het proces is belangrijker is dan de uitkomst. Of zoals Frank zei: “Proberen lukt altijd.”

Na de presentatie van Frank was het tijd weer in beweging te komen. Uit de stoelen en het museum in. Het Spoorwegmuseum is een fascinerende plek waar je ontdekt hoe de trein de wereld heeft veranderd.

Een drankje ter afsluiting

Ter afsluiting werd tegen vijven nog met elkaar geproost op een geslaagde dag én een toost uitgebracht om onze dankbaarheid uit te spreken aan alle vrijwilligers die zich dag in dag uit inzetten voor Johanniter Nederland. Ook aan vrijwilligers die niet in het Spoorwegmuseum konden zijn. Op jullie: proost!