Home > Nieuws > Corona maatregelen

Corona maatregelen

17 maart 2020

Beste bezoeker,

Heel Nederland heeft te maken met de gevolgen van het Corona virus. De maatregelen van de overheid zijn vooralsnog voor de komende drie weken aangescherpt. Door deze in acht te nemen, kunnen we er hopelijk met elkaar voor zorgen dat de gevolgen van het virus beheersbaar blijven.

Op dit moment heeft Johanniter Nederland de volgende besluiten genomen:

• De Startdag voor vakantievrijwilligers op 28 maart gaat niet door.
  • De Vrijwilligersdag die gepland staat op 9 mei gaat helaas ook niet door. Wij vinden het heel spijtig om deze beslissing te moeten nemen, want deze dag is bedoeld als bedankje aan de vrijwilligers. En juist in deze tijd wordt er een extra beroep op vrijwilligers gedaan.
  • Eind maart besluiten we of de geplande Johanniter vakanties in mei en juni doorgaan. Onze vakantiegasten behoren tot een kwetsbare doelgroep. Hoewel wij hen van harte een vakantie gunnen, is het van groot belang dat wij hen niet onnodig aan enig risico blootstellen.

We bekijken de situatie van week tot week. Wellicht dat er extra maatregelen moeten worden getroffen.

Hulde aan de vrijwilligers in de zorg, veel sterkte gewenst!

We hopen iedereen in de nabije toekomst weer in goede gezondheid te mogen ontmoeten. Voor nu wensen wij iedereen alle goeds, neem de maatregelen in acht en zorg voor je naasten.

Lidwien van der Reep

Directeur Johanniter Nederland