Home > Vakanties

Vakanties

De zorg die u nodig heeft, de vakantie die u verdient

Al ruim 60 jaar organiseert Johanniter Nederland vakantieweken voor mensen met een zorgvraag. Per 2019 bieden wij – naast drie ‘traditionele’ Johanniter vakantieweken – vijf nieuwe vakantievormen aan. Een gevarieerder aanbod dus, waarmee we voor meer mensen iets kunnen betekenen.

Vakanties voor ouderen

Bent u gehecht aan de oude vertrouwde Johanniter vakantieweken? In mei en juni kunt u met ons mee naar Mechelen en Lemele. Vind u een hele week te lang? Voor mensen die zorg nodig hebben organiseren we in 2019 ook een lang weekend. En verder organiseren we een vakantie voor mensen zonder zorgvraag die de kerstdagen graag in gezelschap doorbrengen.

Vakanties voor jongvolwassenen

We organiseren in 2019 twee lange weekends voor mensen tussen de 18 en 25 jaar met een licht verstandelijke beperking. Ben je redelijk zelfredzaam? Dan kun je met ons mee! Het ene weekend heeft als thema ‘muziek’ het andere ‘koken’. Er daarnaast wordt nog van alles ondernomen. Het doel is er een super gezellig weekend met elkaar van te maken.

Vakanties voor kinderen

Een lang weekend Efteling voor basisschoolkinderen uit minderbedeelde gezinnen. De deelnemers worden door ons geselecteerd, hier kun je je dus niet voor aanmelden. Je kunt wel mee als vrijwilliger.

Johanniter vakanties in het kort:

• Groepsvakanties in Nederland
  • Een volledig verzorgde vakantie
  • Begeleiding door kundige en bevlogen vrijwilligers
  • Zorg op maat
  • Ruimte voor persoonlijke wensen