Home > Nieuws > Spelduitreiking weer mogelijk!

Spelduitreiking weer mogelijk!

20 juli 2021

Fantastisch! Na bijna anderhalf jaar was er weer een Johanniter spelduitreiking!

Vrijwilligers zijn het hart van onze organisatie. Daarom vinden wij het belangrijk hen te bedanken geven en waardering te tonen voor de vrijwillige inzet. Dat doen we onder andere door de Johanniter spelden uit te reiken aan vrijwilligers die minimaal een jaar actief zijn geweest. Daarnaast zijn er onderscheidingen voor vrijwilligers die langer actief zijn. Onderscheidingen worden doorgaans uitgereikt tijdens een feestelijke bijeenkomst waarbij een bestuurslid van Johanniter Nederland een dankwoord uitspreekt.

Door de beperkende maatregelen waren dergelijke bijeenkomsten niet meer mogelijk. Vrijwilligers die in aanmerking kwamen voor een speldje kregen deze voorzien van een dankbrief per post toegestuurd. Maar dat is natuurlijk heel karig in vergelijking met een feestelijke bijeenkomt.

Daarom zijn we heel blij dat er vorige week weer een spelduitreiking was zoals wij het graag zien. Tijdens een zomerborrel van het Diakonaal Aandachtcentrum in Dordrecht kregen vijf vrijwilligers een Johanniter onderscheiding. Deze werden na een dankwoord opgespeld door Johanniter bestuurslid Floor van Dedem.

Laten we hopen dat er nog vele feestelijke spelduitreikingen volgen!