Home > Nieuws > Oostenrijkse vrijwilliger helpt tijdens kerstvakantie

Oostenrijkse vrijwilliger helpt tijdens kerstvakantie

10 januari 2024

Afgelopen kerstvakantie was er een bijzonder vrijwilliger die de vakantie voor eenzame ouderen begeleidde. Deze Oostenrijkse Johanniter vrijwilliger rijdt door het jaar heen op de Weense Johanniter ambulance en verleent eerste hulp. Via het programma Volunteer Swap van Johanniter International kwam Patrick Stegmann in Nederland terecht. In het dagelijks leven is hij meer van de treinen, maar nu reed hij onze Johanniter bus, (zonder sirene)! Hij sprak voldoende Nederlands om een beetje met de gasten te kunnen praten. Ook de gasten vonden het erg leuk om zo’n buitenlandse jongeman als begeleider mee te maken.

Heb je als Johanniter vrijwilliger ook interesse om een keertje bij een internationale collega-organisatie vrijwilligerswerk te doen? Kijk dan eens op deze website: https://johanniter.org/volunteer-swap/ Binnenkort zullen de landen hun aanbod voor 2024 plaatsen.