Home > Nieuws > Onze samenwerking met De Hoop Drukkerij

Onze samenwerking met De Hoop Drukkerij

06 maart 2024

Al vele jaren werken wij, naar volle tevredenheid, samen met De Hoop Drukkerij uit Dordrecht. De Hoop is niet zomaar een drukkerij. Net als Johanniter Nederland zijn zij begaan met het lot van anderen. De Hoop Drukkerij helpt mensen voor wie een rol in het arbeidsproces niet vanzelfsprekend is.

Maatschappelijk verantwoord
De Hoop Drukkerij is nauw verbonden met De Hoop ggz, christelijke hulpverlening in Dordrecht. De Hoop helpt op betrokken en deskundige wijze kinderen, jongeren en volwassenen met psychische problemen of verslavingsproblemen om tot herstel te komen. Naast het produceren van professioneel drukwerk bieden zij werk-en stageplaatsen voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Ze helpen deze mensen op weg naar een hoopvol toekomstperspectief. Dit alles vanzelfsprekend met grafische professionals, passie voor het vak en het product, maar bovenal ook een hart voor mensen!

Dat is de reden waarom Johanniter al jaren gebruik maakt van de diensten van De Hoop Drukkerij. Niet alleen vanwege de goede kwaliteit van hun (druk)werk maar ook vanwege hun sociale betrokkenheid. Iets wat ook voor ons een kernwaarde is.

In het kader van onze samenwerking kwam het idee tot stand om eens een bedrijfsbezoek in te plannen. Leuk om de mensen die ons drukwerk verzorgen eens in het echt te ontmoeten. In april komt een groep van zo’n 10 tot 12 mensen naar ons kantoor voor een rondleiding door ons prachtige pand. En we zorgen voor een lunch, zowat we eens wat terug kunnen doen.

Benieuwd naar de productie van onze meest recente vrijwilligers brochure? In onderstaande video zie je hoe zo’n folder tot stand komt.