Home > Nieuws > Nieuwe vrijwilligersgroep Zorgstroom

Nieuwe vrijwilligersgroep Zorgstroom

16 augustus 2018

Op 7 augustus 2018 ondertekenden Annet Tramper, lid van de Raad van Bestuur van Zorgstroom en Lidwien van der Reep, directeur van Johanniter Nederland een samenwerkingsovereenkomst.

Zorgstroom is een zorgverlener in thuiszorg, wonen & zorg en dagbesteding, met tal van locaties op Walcheren. Zorgstroom zet zich in om haar cliƫnten zorg en een goed leven te bieden, samen met het sociale netwerk, mantelzorgers, vrijwilligers, buurtbewoners en andere zorgverleners rondom de cliƫnten. Er zijn ruim 400 vrijwilligers actief.

De samenwerking betekent onder andere dat Johanniter Nederland ondersteuning biedt en meedenkt over specifieke vraagstukken rondom vrijwilligers. Daarnaast krijgen de vrijwilligers van Zorgstroom, net als alle andere Johanniter vrijwilligers, een aantal extraatjes. Zo ontvangen ze 3 keer per jaar het Contactblad, worden ze uitgenodigd voor de landelijke vrijwilligersdag en andere evenementen en komen ze in aanmerking voor een Johanniter speld. Ook kan Johanniter Nederland op aanvraag trainingen aanbieden.

Wij zijn heel blij met deze samenwerking en wij heten de nieuwe Johanniter vrijwilligers van harte welkom!