Home > Nieuws > Nieuwe samenwerking met Oma’s Soep

Nieuwe samenwerking met Oma’s Soep

24 augustus 2023

Johanniter Nederland gaat samenwerken met Oma’s Soep. Deze organisatie heeft als doel eenzaamheid onder ouderen de wereld uit te helpen. Komend jaar werven zij voor ons de gasten voor de Oud & Nieuw vakantie.

Johanniter Nederland organiseert jaarlijks twee vakanties in december voor alleengaande ouderen die de feestdagen graag in gezelschap willen doorbrengen, maar niet voldoende financiële middelen hebben om zelf op vakantie te gaan. De betreffende gasten nodigen we uit via samenwerkingspartners. Bij voorkeur zijn het mensen uit dezelfde stad, zodat ze elkaar ook ná de vakantie kunnen blijven ontmoeten.

Dit jaar werken we voor de 5-daagse vakantie rondom de jaarwisseling samen met Oma’s Soep. Studentenvrijwilligers van deze organisatie bezoeken ouderen het hele jaar door. Zij kennen hun ‘klantjes’ en nodigen namens ons specifiek die ouderen uit die zo’n vakantie het hardst nodig hebben.

Johanniter Nederland draagt de missie en de werkwijze van Oma’s soep een warm hart toe. Naast de huisbezoekjes aan kwetsbare ouderen, organiseert de organisatie Kookdagen en andere evenementen. Oma’s Soep probeert zoveel mogelijk senioren te helpen door jong en oud samen te brengen door middel van activiteiten. Gezelligheid en structureel contact zijn hierbij het belangrijkste. Wij kijken uit naar een vruchtbare samenwerking!

Klik hier voor meer informatie over Oma’s Soep.