Home > Nieuws > Nieuwe Johannitergroep in Rotterdam

Nieuwe Johannitergroep in Rotterdam

22 augustus 2017

Een van de pijlers van het werk van Johanniter Nederland is het ondersteunen van vrijwilligersgroepen die werkzaam zijn bij zorg- en welzijnsinstellingen. Op 17 augustus werd het formele startschot gegeven voor een nieuwe Johanniter vrijwilligersgroep in de Heilige Familiekerk in Rotterdam.

De Heilige Familiekerk is een bijzonder en markant gebouw dat in slechte staat verkeert. Daarom heeft een aantal partijen in Rotterdam het initiatief genomen het pand komend jaar volledig te restaureren. Vervolgens zal de Familiekerk een nieuwe maatschappelijke functie krijgen als Kinderzorgcentrum. Meerdere organisaties zullen hier gaan samenwerken. Er komen onder andere een verpleegkundig kinderdagverblijf, een kinderdagcentrum, een kinderzorg kliniek en een verpleegkundig kinderzorghuis. Ook wordt er huisvesting geboden aan jongvolwassenen met een verstandelijke beperking.

Voor al deze onderdelen zullen naast professionele zorgverleners, vele vrijwilligers nodig zijn. Johanniter Nederland vindt het een prachtig initiatief en wil deze vrijwilligers graag ondersteunen. Daarom werd op 17 augustus een verklaring onderstekend. Met de handtekeningen van Maritza Russel, directeur van MKDZ CityKids (hoofdhuurder van de Familiekerk) en Lidwien van der Reep, directeur van Johanniter Nederland is de samenwerking een feit en is er een nieuwe Johannitergroep ontstaan.

Hoewel de Familiekerk pas in het najaar 2018 formeel geopend wordt, zullen voor die tijd vrijwilligers getraind moeten worden. Hier zal Johanniter Nederland het komende jaar in ondersteunen. Wij zijn er trots op dat wij op deze manier kunnen bijdragen aan dit bijzondere en vernieuwende kinderzorgcentrum voor chronisch zieke kinderen!

Klik hier voor meer informatie over de H. Familiekerk.