Home > Nieuws > Meld je aan als vakantievrijwilliger!

Meld je aan als vakantievrijwilliger!

16 februari 2017

Voor onze vakantieweken hebben wij nog een aantal vrijwilligers nodig, onder andere voor de functies: verzorgende, BIG-verpleegkundige, arts, predikant. Door mee te gaan kun je enorm veel voor anderen betekenen en je hebt zelf ook een fantastische week.

Met de Johanniter vakantieweken geven wij mensen die in hun dagelijks leven hulp of zorg nodig hebben de mogelijkheid om met vakantie te gaan. Iedereen heeft de behoefte om er zo nu en dan tussenuit te gaan, maar voor mensen die het hele jaar door al worden geconfronteerd met hun beperkingen is dat extra belangrijk. Wij kunnen de aandoeningen van onze gasten niet wegnemen, maar tijdens de een vakantie kunnen wel wél een groot deel van de beperkingen die dit in het dagelijks leven met zich meebrengt, wegnemen. Dat betekent onder andere: niet hoeven wachten tot je geholpen wordt, nieuwe dingen zien en meemaken, zelf bepalen wat je die dag gaat doen, verwend worden, genieten. Kortom, vakantie vieren.

Bij een Johanniter vakantieweek gaan er net zoveel vrijwilligers mee als gasten. Hierdoor kunnen we goed inspelen op individuele wensen en is er veel persoonlijke aandacht voor de gasten. Van mensen die in de zorg werken, horen we dat ze het een weldaad vinden om een weekje met een Johanniter vakantieweek mee te gaan. Dan komen ze toe aan echt contact met de mensen. Maar ook mensen zonder zorgachtergrond zijn welkom als vrijwilliger!

Lijkt het je wat om als vrijwilliger mee te gaan met een Johanniter vakantieweek? Neem gerust contact met ons op voor meer informatie.