Home > Nieuws > Medaille van Sint Jan

Medaille van Sint Jan

30 september 2021

Zaterdag 25 september werd Theo Biesma onderscheiden met de Medaille van Sint Jan, de hoogste onderscheiding die de Johanniter Orde uitreikt aan bijzondere vrijwilligers.

De Johanniter Orde voelt zich zeer betrokken bij de vrijwilligers en het vrijwilligerswerk van Johanniter Nederland. Een van de manieren om hier uitdrukking aan te geven is door vrijwilligers te onderscheiden met de medaille van Sint Jan tijdens de Ridderdag.

De Ridderdag is een ceremoniƫle bijeenkomst voor leden van de Johanniter Orde, die normaal gesproken plaatsvindt rond 24 juni, de naamdag van Sint Jan. Vanwege corona werd de Ridderdag in 2020 afgelast en in 2021 uitgesteld naar september.

De medaille van Sint Jan wordt uitgereikt aan een Johanniter vrijwilliger die zich gedurende de lange tijd heeft ingezet. En dat kun je van Theo Biesma zeker zeggen! Hij is al meer dan 55 jaar actief als vrijwillig organist bij DSV|Verzorgd Leven, locatie Rustoord. De bijzondere onderscheiding die hij op 25 september ontving is hem dan ook van harte gegund!

Een uitgebreid artikel over Theo Biesma publiceerden we in het Contactblad van september 2020.