Home > Nieuws > Kerstpakketten-actie!

Kerstpakketten-actie!

16 december 2021

Veertig enthousiaste vrijwilligers bezorgen komende tijd een kerstpakket bij een oudere van wie de vakantie niet doorgaat. We zijn blij en dankbaar dat al deze mensen ons willen helpen!

Met pijn in ons hart moesten we de gasten van de Johanniter eindejaarsvakanties onlangs vertellen dat hun vakantie niet doorgaat vanwege corona.

Deze vakanties organiseren we voor een bijzondere doelgroep. Het gaat om eenzame ouderen zonder de financiële middelen om zelf een vakantie te betalen. In samenwerking met andere organisaties hebben we twintig mensen uitgenodigd voor een vakantie rondom de kerstdagen en twintig mensen voor een vakantie rondom Oud & Nieuw. Voor deze vakanties hoeven de gasten niets te betalen. We willen graag dat ze de feestdagen in gezelschap kunnen doorbrengen en verwend worden met heerlijke maaltijden en mooie uitstapjes en vooral dat ze aandacht, warmte en gezelligheid krijgen!

We weten dat de mensen die we hadden uitgenodigd zich hier enorm op hebben verheugd. En we hadden het ze zo gegund! Het gaat ons aan het hart dat we ze moesten teleurstellen. Geen feestdagen in gezelschap, geen verwennerij. Hoe eenzaam moet het zijn als je zoiets moois in het vooruitzicht had en vervolgens ben je tijdens de feestdagen tóch alleen …

Om toch íets voor deze mensen te doen, hebben we luxe en feestelijke kerstpakketten samengesteld. Na een oproep meldden zich veertig vrijwilligers. Zij brengen ieder een pakket bij een van de gasten thuis. Dit bezorgmoment is tegelijkertijd een contactmoment. Bijvoorbeeld door het te combineren met een bezoekje, een wandeling, ergens koffiedrinken, net wat die betreffende gast zou willen en wat mogelijk is binnen de geldende coronaregels. Vervolgens zullen die vrijwilligers contact blijven houden met de gasten: af en toe een kaartje, een telefoontje, een bezoekje … Een klein beetje tijd en aandacht maakt hun leven minder eenzaam.

We zijn trots op onze vrijwilligers! Voor nu wensen we iedereen mooie feestdagen en heel veel goeds in het nieuwe jaar!