Home > Nieuws > Johanniter kaartenactie

Johanniter kaartenactie

09 april 2020

Zorginstellingen hebben te maken met bewoners en cliënten die in deze tijd geen direct contact kunnen hebben met hun naasten. Ook vrijwilligers kunnen nu niet, zoals anders, gezelligheid, een luisterend oor en een helpende hand bieden.

Om toch iets te kunnen doen, hebben wij een kaartenactie opgezet voor zorginstellingen waar Johanniter vrijwilligers actief zijn. Reclamebureau Maan Identity Design heeft voor ons kosteloos acht verschillende opbeurende ansichtkaarten ontworpen. Het zijn neutrale kaarten, er staan geen logo’s of namen op. Die kaarten hebben wij laten drukken en bieden wij aan aan de zorginstellingen uit ons netwerk.

Het idee is dat de vrijwilligers deze kaartjes met een lief persoonlijk berichtje richten aan de bewoners/cliënten. Want zij kennen immers de mensen die nu geïsoleerd moeten leven. Een kaartje kan dan veel betekenen.

Bij sommige Johannitergroepen, bijvoorbeeld die in een ziekenhuis actief zijn, is geen sprake van bewoners. In dat geval kunnen de kaartjes gebruikt worden om bijvoorbeeld contact te onderhouden met de vrijwilligers.

Er wordt zeer positief gereageerd op deze actie, door de zorginstellingen worden nu volop kaartjes besteld. Als deze kaartjes volgende week door de vrijwilligers verstuurd worden, merken geïsoleerde, kwetsbare mensen ook na de paasdagen dat ze niet vergeten worden.