Home > Nieuws > Johanniter belservice

Johanniter belservice

19 maart 2020

Vandaag is Johanniter Nederland gestart met het opzetten van een belservice voor onze vakantiegasten.

Het merendeel van onze vakantiegasten valt in de risicogroep voor het Corona virus. In de verpleeg- en verzorgingshuizen worden vrijwilligers en familie vaak niet meer toegelaten. In de thuiszorg wordt bezoek tot een minimum beperkt. Vaak hebben deze mensen daarnaast weinig contacten. Het is bekend dat veel van onze vakantiegasten ook buiten deze crisissituatie om kampen met eenzaamheid.

We vragen daarom aan de vrijwilligers van de Johanniter vakanties om via de telefoon contact te onderhouden met één of meerdere vakantiegasten. De vrijwilliger belt dan geregeld naar de afgesproken gast(en) voor een praatje, aandacht, interesse en een luisterend oor.

Indien duidelijk wordt dat de vakantiegast behoefte heeft aan meer, bijvoorbeeld iemand die boodschappen doet, kan de vrijwilliger contact opnemen met ons kantoor. Wij proberen dan hulp in de naaste omgeving te regelen. Er zijn namelijk vele Johanniter vrijwilligers in het land die momenteel niet actief mogen zijn bij hun zorginstelling, maar mogelijk wel willen helpen bij dergelijke hulpvragen.

Wij zijn alle vrijwilligers die nu al hun medewerking hebben toegezegd zeer dankbaar!