Home > Nieuws > Feestelijke spelduitreiking bij St. Jansdal

Feestelijke spelduitreiking bij St. Jansdal

08 mei 2018

Johanniter vrijwilligers die minimaal een jaar actief zijn, komen in aanmerking voor een Johanniter speld. Op dinsdagmiddag 17 april was er een spelduitreiking bij ziekenhuis St Jansdal in Harderwijk. Er waren zo’n 120 vrijwilligers aanwezig bij het officiële gedeelte.

Dick Brands, coördinator van de Johanniter vrijwilligersgroep, heette allen welkom, nam het programma door en gaf een terugkoppeling van het vele werk dat door de vrijwilligers is verzet afgelopen jaar.

Vervolgens liet de voorzitter van de Raad van Bestuur, Relinde Weil, een kort en duidelijk filmpje zien van het St Jansdal ziekenhuis. ‘Zorg voor elkaar’ was het centrale thema. Zij was duidelijk onder de indruk en zeker heel dankbaar voor de vele vrijwilligers die in veranderende tijden zoveel bijdragen aan het succes van het ziekenhuis; natuurlijk allemaal ten behoeve van de patiënten!

Onze directeur Lidwien van der Reep mocht bij hoge uitzondering een belangrijke taak van onze bestuursleden overnemen; de spelduitreiking. Ook zij uitte woorden van dank, mede namens de kwetsbare mensen die hulp geboden krijgen. Zij vond enkele vrijwilligers (in die zaal vol vrijwilligers!) die haar hielpen de vele Johanniter spelden op te spelden uit te reiken.

Na de foto was het tijd voor een feestelijke High Tea. Er waren heel veel heerlijke hapjes en een gezellig praatje in een informele sfeer, precies zoals je hoopt dat vrijwilligers eens flink verwend worden na een jaar lang inzet!