Home > Nieuws > Bezoek van Johanniter uit Nieuw-Zeeland

Bezoek van Johanniter uit Nieuw-Zeeland

22 februari 2024

Eerder deze week kregen we op ons kantoor in Den Haag bezoek van een verre Johanniter collega, helemaal uit Nieuw-Zeeland. Zo leuk! Harmen Van Weerden is voorzitter in een van de regio’s waar St John New Zealand actief is. Een top vrijwilliger! Wat ontzettend mooi om te horen dat er over de hele wereld zo veel goeds wordt gedaan door trotse Johanniter vrijwilligers. Het meest bijzonder vond onze directeur Lidwien van der Reep dat St John New-Zealand de Maori-gebruiken en de taal respecteren en hebben ingebed in hun organisatie, zelfs in de naam; Hato Hone betekent St John in Maori. Inclusiever kan het niet.

Hato Hone St John staat in de frontlinie bij medische noodsituaties en biedt ambulancediensten door heel Nieuw-Zeeland. Ook geven ze EHBO-trainingen en verlenen ze medische diensten tijdens evenementen. Ook leveren ze AED’s (defibrillatoren), EHBO-koffers en -benodigdheden, medische alarmsystemen en steunen ze een breed scala aan gemeenschapsprogramma’s.

Harmen heeft Nederlandse ouders en spreekt zelfs aardig Nederlands. Hij reisde naar Nederland op zoek naar een stukje familiegeschiedenis en combineerde zijn reis met een bezoek aan onze stichting. Keep up the good work Harmen!