Home > Nieuws > Bezoek aan vrijwilligersgroep Delft

Bezoek aan vrijwilligersgroep Delft

17 april 2018

Op vrijdagmiddag 13 april bezocht directeur Lidwien van der Reep één van de activiteiten die door de vrijwilligersgroep in Delft worden georganiseerd. Johanniter Nederland draagt ook bij om dit mogelijk te maken.

Dit keer ging het om een maaltijd voor de mensen uit de buurt. Ongeveer zestig ouderen hadden zich aangemeld. Voor sommigen was het vervoer van en naar de Hofkerk in Delft lastig te regelen. Dus vele vrijwilligers reden af en aan om de gasten op te halen en later weer thuis te brengen.

De middag begon met koffie/thee met dit keer een lekker Johanniter gebakje, want het bezoek kon natuurlijk niet met lege handen aankomen. Daarna was het tijd voor een drankje en een knabbeltje. Lidwien stelde zich aan de gasten voor, en vertelde een en ander over de Johanniter Orde en het stichtingswerk. Daarna vroeg zij applaus voor de vrijwilligers die de gezellige middag/avond mogelijk maakten. Dat applaus behoefde geen aansporing!

De tafeltjes waren al vooraf gedekt voor een uitgebreide broodmaaltijd, die startte met een heerlijke zelfgemaakte soep van coördinator Peter Beuman. Er werd druk en gezellig gepraat, er was aandacht voor ieders verhaal, en iedereen hield rekening met elkaar. Mooi om te zien dat een slechtziende mevrouw mee had kunnen rijden met een slechthorende gast, en zij elkaar hielpen om er een gezellige uitje van te maken.

Realiseert u zich dat een dergelijke bijeenkomst niet kan worden georganiseerd zonder vrijwilligers die zich tomeloos inzetten hiervoor. Alle hulde, prachtig werk!