Home > Over ons > Internationaal

Internationaal

Een wereldwijd netwerk

Johanniter Nederland is lid van Johanniter International (JOIN). Dit is een netwerk van 20 Johanniter organisaties in Europa en het Midden-Oosten. Door deelname aan JOIN kunnen we kennis delen, krachten bundelen en zo meer bereiken. Zo zijn er gezamenlijk lobby- en fondsenwerfactiviteiten. Ook kunnen vrijwilligers meedraaien bij een vrijwilligersactiviteit in het buitenland via de JOIN Volunteer Swap. Binnen de JOIN-organisaties werken meer dan 100.000 vrijwilligers en professionals. Daarnaast heeft de Engelse Johanniter Orde talloze projecten in Aziƫ, Amerika en Afrika. Samen zijn deze Johanniter organisaties in meer dan 50 landen actief.

Voor meer informatie over de deelname aan de JOIN Volunteer Swap kun je contact opnemen met ons kantoor.