Home > Nieuws > Warm afscheid van Fernand Pahud

Warm afscheid van Fernand Pahud

04 juli 2017

Op woensdag 28 juli was er een feestelijke afscheidsborrel voor Fernand Pahud de Mortanges. Gedurende zeventien jaar was hij Secretaris van de Johanniter Orde.

De Johanniter Orde en Johanniter Nederland zijn twee nauw verwante organisaties. Ze houden beide kantoor in hetzelfde historische pand op het Lange Voorhout in Den Haag. De Stichting, Johanniter Nederland, heeft een aantal medewerkers in dienst, de Orde heeft een secretaris in dienst die het bestuur ondersteunt.

Fernand heeft deze functie zeventien jaar vervuld en was daarmee het vaste gezicht op kantoor. Bestuursleden en medewerkers wisselden, maar Fernand was de constante factor. Naast het feit dat hij door iedereen als persoon werd gewaardeerd, was hij een onuitputtelijke bron van kennis als het om Johanniter Orde gerelateerde zaken ging.

De afscheidsborrel werd gehouden in de Haagse Club, een paar huizen verwijderd van het Johanniter kantoor. Hier verzamelde zich een groep mensen die gedurende die zeventien jaar op enige wijze met Fernand hebben samengewerkt. Er werden veel lovende woorden over Fernand geuit en hij kreeg een aantal persoonlijke cadeaus overhandigd, waaronder een eigen glossy; ‘De Fernand’. Hierin was een bonte verzameling herinneringen opgenomen, geschreven door genodigden, van wie de meeste ook aanwezig waren op het afscheid.

Fernand zal door velen worden gemist, maar iedereen begrijpt dat hij meer tijd en ruimte wil om zich met andere zaken bezig te houden, zoals zijn buitenhuis in Dalfsen. Wij wensen Fernand veel geluk en wij heten zijn opvolger, Christiaan van Nispen tot Sevenaer, van harte welkom!