Home > Nieuws > Varen op de Kaag

Varen op de Kaag

17 juli 2018

De bewoners van woonzorglocatie Rustoord in Lisse boften: zij maakten op 28 juni deel uit van het personeelsuitje van Johanniter Nederland.

Lidwien van der Reep, directeur van Johanniter Nederland, had bedacht dat het leuk zou zijn als je met een personeelsuitje niet alleen je eigen team blij maakt, maar ook anderen. Dat is gelukt!

28 juni was een stralende, zonnige dag. Halverwege de ochtend werden 25 bewoners van Rustoord met rolstoelbusjes opgehaald en naar een opstapplek bij de Kaag gebracht. Hier lag het schip Koningin Juliana klaar. Toen iedereen via het trapje of met de rolstoellift aan boord was gebracht, konden de trossen los. Naast de bewoners van Rustoord gingen 18 vrijwilligers mee, waaronder de medewerkers van Johanniter Nederland.

Er volgde een prachtige tocht over de Kaag, met mooi uitzicht over dorpen, molens en weides. De zon scheen, het water fonkelde. De verzorging was uitstekend. De koffie was nog niet op, of de haring werd al rondgebracht. Rond het middaguur was er een heerlijke warme maaltijd. Tussendoor werd gezellig gekletst tussen bewoners, vrijwilligers en Johanniter medewerkers. Sommige verhalen van bewoners waren minder luchtig, maar het was goed en leerzaam om daar deelgenoot van te worden.

Na twee uur varen, werd iedereen weer terug naar Rustoord gebracht. Hier namen de medewerkers van Johanniter Nederland met een cadeautje afscheid van de bewoners en de andere vrijwilligers. Als toegift was er nog een spontaan dankwoord van een van de vrijwilligers. Iedereen had genoten, dat was wel duidelijk! Van het varen, maar vooral van de aandacht en het contact.