Home > Vakanties > Traditionele weken

Traditionele weken

De mooiste plekjes in Nederland

De vakantie

De ‘traditionele’ Johanniter vakantieweken zijn bedoeld voor ouderen met een zorgvraag en hun mantelzorgers. Deze vakanties duren van zaterdag t/m vrijdag en kenmerken zich door een paar vaste onderdelen in iedere week. Aan het begin van de week wordt de Johanniter vlag gehesen, op zondag is er een dienst, er worden spelden en kokardes uitgereikt en de week eindigt met een feestelijk slotdiner. Ook tradities als het ochtendlied, een groepsgesprek met de dominee en een avondoptreden worden in ere gehouden. Daarnaast worden er dagelijks uitstapjes georganiseerd, waarbij u zelf bepaalt waaraan u wel en niet meedoet.

De zorg

Bij deze vakantieweken gaan net zoveel vrijwilligers mee als gasten. Hierdoor kunnen we veel aandacht besteden aan uw (zorg)behoeften en wensen. Verpleegkundigen, verzorgenden en vele andere vrijwilligers staan dag en nacht voor u klaar om u hulp en zorg op maat te bieden. De hotels waar we verblijven zijn goed aangepast voor mensen die zorg nodig hebben en/of minder mobiel zijn. U slaapt alleen op een kamer tenzij u aangeeft een kamer te willen delen.

11 t/m 17 mei: De Heerenhof, Mechelen

De Heerenhof, Mechelen

Data: 11 t/m 17 mei 2019
Groepsgrootte: 18 gasten, 18 vrijwilligers
Prijs: € 650,-

De Heerenhof is een monumentale, gerestaureerde kasteelhoeve, midden in het prachtige, glooiende heuvellandschap van Zuid-Limburg. Het ligt in het pittoreske dorpje Mechelen, dat zich kenmerkt door de vele vakwerkhuizen en zonnige terrasjes op loopafstand van het hotel. België en Duitsland liggen op nog geen tien kilometer afstand. Stadbezoekjes aan Maastricht, Valkenburg en Aken zijn heel gemakkelijk te maken. De Heerenhof beschikt over aangepaste kamers met hoog-laagbedden, tv en een aangepaste badkamer. Naast de gezellige lounge is er een prachtige binnenplaats met een zonnig terras.

1 t/m 7 juni: Het Landhuis, Lemele

Het Landhuis, Lemele

Data: 1 t/m 7 juni 2019
Groepsgrootte: 26 gasten, 26 vrijwilligers
Prijs: € 650,-

Het Landhuis ligt aan de voet van de Lemelerberg op de Sallandse Heuvelrug. Dit is een prachtig natuurgebied met glooiende heuvels, heidevelden, zandverstuivingen en eeuwenoude bossen. De locatie is recentelijk geheel vernieuwd en van alle gemakken voorzien. Bij mooi weer is er een heerlijk terras. En mocht het eens regenen, dan zit u heel gezellig bij de open haard in de lounge. De ruime hotelkamers zijn indien gewenst voorzien van een hoog-laagbed en hebben een ruime aangepaste badkamer en een modern alarm-zorgsysteem.

8 t/m 14 juni: Het Landhuis, Lemele

Het Landhuis, Lemele