Home > Vakanties > Jongvolwassenen

Jongvolwassenen

Samen plezier maken

De vakantie

We organiseren twee lange weekends voor mensen tussen de 18 en 25 jaar met een verstandelijke beperking. In het ene weekend staat koken centraal. Kokkerellen, bakken, proeven en genieten van alles wat je hebt gemaakt. Maar ook bijvoorbeeld een bezoekje aan de boer om te zien waar de eitjes die je bakt vandaan komen. In het andere weekend gaan we op allerlei manieren met muziek aan de slag. Bijvoorbeeld zelf muziek maken, dansen en karaoke. Een muzikaal optreden staat zeker op het programma.

Naast gezellig koken of muziek maken worden er andere leuke activiteiten georganiseerd. Ook worden er uitstapjes gemaakt. En natuurlijk is er een feestavond. En soms doen we het wat rustiger aan en nemen we de tijd om gewoon gezellig met elkaar te kletsen of een spelletje te doen. Plezier staat voorop; de groep bepaalt voor een deel zelf hoe het programma wordt ingevuld en niet iedereen hoeft aan alles mee te doen. Het gaat vooral om de gezelligheid.

Om aan de activiteiten deel te kunnen nemen is het belangrijk dat je voldoende mobiel bent. Dit betekent dat je kunt wandelen en (met een beetje hulp) uit een auto of busje kunt stappen. Ook is het belangrijk dat je het leuk vindt om met een groep mensen die je niet kent vakantie te vieren en dat je dit aankunt.

De begeleiding

Bij deze vakanties verwachten we dat je redelijk zelfredzaam bent. Natuurlijk helpen de vrijwilligers je graag een handje als het even niet lukt, maar in principe redt je jezelf bij het aankleden, douchen en naar de wc gaan. De vrijwilligers helpen en begeleiden verder bij alle activiteiten. Daarbij proberen we vooral uit te gaan van wat je wél kunt en daar op in te haken.

20 t/m 23 september: Kookweekend

Kookweekend

Data: 20 t/m 23 september 2019
Waar: De Luijenbergh, Oud-Gastel
Groepsgrootte: 12 deelnemers, 6 vrijwilligers
Prijs: € 350,-

Het vakantiehuis, de Luijenbergh, is een nieuw gebouw bij een oude boerderij. Er is een grote tuin en ook binnen is er veel ruimte om samen leuke dingen te doen. Er is een heel fijne centrale ruimte en een grote keuken. Je slaapt met z’n tweeën op een gezellige kamer met een eigen badkamer. De Luijenbergh ligt midden op het platteland van het mooie Brabant. Het dorpje heet Oud-Gastel en met Carnaval noemen ze dat Vastelaovedzottelaand. Het is ongeveer een kwartiertje rijden naar de gezellige stad Roosendaal.

11 t/m 14 oktober: Muziekweekend

Muziekweekend