Home > Vakanties > Extra informatie

Extra informatie

Handig om te weten

Plaatsingsprocedure

• U kunt zich aanmelden voor een Johanniter vakantie door het aanmeldformulier volledig ingevuld naar ons toe te sturen. (Als u eerder met een Johanniter vakantie bent mee geweest, krijgt u het aanmeldformulier automatisch thuisgestuurd.)
  • Als u zich voor het eerst aanmeldt voor een Johanniter vakantieweek, wordt u van te voren door een van onze vrijwilligers bezocht. Tijdens dit bezoek kunnen wensen en bijzonderheden besproken worden.
  • Vanaf januari hoort u of u geplaatst bent. Mocht de week van uw keuze vol zitten, dan wordt u op de reservelijst geplaatst. Als er en plek vrij komt, nemen wij contact met u op om te horen of u nog steeds belangstelling heeft om mee te gaan.

In- en exclusief

Bij de prijs van een vakantie zijn de volgende zaken inbegrepen:

• Verblijf op basis van volpension.
  • Deskundige begeleiding en medische/verpleegkundige zorg.
  • Alle hapjes en drankjes die in het hotel worden geserveerd.
  • Een gevarieerd dag- en avondprogramma.
  • Het vervoer tijdens de vakantie.
  • Een annuleringsverzekering.

Niet inbegrepen zijn:

• Consumpties buiten de deur.
  • Entreegelden bij uitstapjes.
  • Het vervoer tussen huis en het vakantieadres.
  • Een reisongevallen- en bagageverzekering.

Annulering

• Tot acht weken voor de start van de vakantieweek kunt u kosteloos annuleren.
  • Vanaf acht weken voor de start van de vakantieweek kunt annuleren met een medische verklaring van uw arts. De verzekering dekt dan het totaalbedrag.

Kamerindeling

Op de meeste locaties zijn niet voldoende 1-persoons kamers om iedereen een eigen kamer te geven. Uiteraard houden wij zo veel mogelijk rekening met uw wensen, maar het kan zijn dat u met een andere deelnemer op een kamer wordt ingedeeld.

Identiteit

Onze organisatie is ontstaan vanuit een Protestants Christelijke traditie. Daarom gaat er met elke vakantieweek een dominee mee. Zijn/haar belangrijkste taak is u een luisterend oor te bieden als u levensvragen heeft of andere zaken wilt bespreken. Dit hoeft niet vanuit een religieuze invalshoek te zijn. Onze vakanties staan open voor iedereen.

Klachten

Waar mensen werken, kan wel eens iets misgaan. Wij vinden het belangrijk om zorgvuldig met klachten om te gaan. Via de buttons op deze pagina kunt u onze klachtenrpocedure en een klachtenformulier downloaden.

Keurmerken

Johanniter Nederland is aangesloten bij de Nederlandse Branchevereniging voor Aangepaste Vakanties (NBAV) en voldoet aan het door deze vereniging opgestelde pakket van kwaliteitseisen. Ook is Johanniter Nederland aangesloten bij de Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR). De SGR-garantie houdt in dat de consument ervan verzekerd is zijn vooruitbetaalde reisgeld terug te krijgen als zijn wederpartij door financieel onvermogen de vakantie niet kan aanbieden.