Home > Nieuws > Sneak preview op Johanniter vrijwilligersdag

Sneak preview op Johanniter vrijwilligersdag

13 juni 2017

Afgelopen weekend was het prachtig weer. Dat kwam goed uit, want op zaterdag 10 juni organiseerden wij een feestelijke dag voor de Johanniter vrijwilligers in Madurodam.

Vanaf 10.00 uur stroomden vrijwilligers uit alle delen van het land de zaal in. Na ontvangst met koffie en iets lekkers, was het openingswoord aan voorzitter Aernout van Citters.

Hij haalde onder andere aan dat onze stichting sinds een jaar Johanniter Nederland heet. Hiermee geven we aan dat er door het hele land Johanniter vrijwilligers actief zijn én verwijzen we naar het feit dat we een nationaal onderdeel zijn van een wereldwijd Johanniter netwerk. Met dit in gedachten vinden we het een mooi idee om op de vrijwilligersdag stil te staan bij het thema Nederland. En waar kun je nu beter een blik werpen op ons land dan in Madurodam?!

Daarna gaf het stokje over aan directeur Lidwien van der Reep. Zij had een leuke primeur. Later die middag zou in het televisieprogramma Samen Sterk van SBS6 een onderdeel over Johanniter Nederland gaan. Maar wij hadden toestemming gekregen om het filmpje al een paar uur eerder in eigen kring te vertonen.

Samen bekeken we het filmpje, waarin de waarde en de warmte van vrijwilligerswerk uitstekend wordt belicht. Klik hier om het filmpje ook te zien.

In het volgende programmaonderdeel gingen we verder met het thema van de dag. Onder leiding van twee programmaleiders speelden we het spel: Ik houd van Holland. Raad een lied of niet, Geen ja, geen, geen uh, Het verjaardagsspel; alle onderdelen passeerden de revue. Binnen de teams werd druk overlegd over de juiste antwoorden en zo kwamen mensen en passant met elkaar in gesprek. Want naast het feit dat wij onze vrijwilligers met een feestelijke dag willen bedanken voor hun inzet, is het ook een uitgelezen kans om andere vrijwilligers te leren kennen en ervaringen uit te wisselen.

Na een spannende strijd, waarin fanatiek werd gespeeld, kon het winnende team worden uitgeroepen. Zij kregen de Ik houd van Holland-bokaal.

Het was inmiddels hoog tijd voor de lunch. Daarna had iedereen vrij toegang tot Madurodam, waar het zonnetje uitbundig scheen. Toch bleven de mensen aan sommige tafels nog lang zitten omdat ze nog lang niet met elkaar waren uitgepraat …

Het was een geslaagde dag!