Home > Projecten > Meedoen

Meedoen

Doe mee en zorg voor Levensvreugde!

Meedoen als cliëntorganisatie

Het Project Levensvreugde biedt u de mogelijkheid om iets extra’s te organiseren voor uw cliënten. Dit gebeurt in samenwerking met Johanniter Nederland en een bijzondere locatie. Uw organisatie werft zelf de cliënten en zorgt voor de aanwezigheid van vrijwilligers en/of betaalde krachten. Dit kan worden aangevuld met Johanniter vrijwilligers. Uw organisatie krijgt per activiteit € 200,- om te besteden. Waar nodig, krijgt u ondersteuning vanuit Johanniter Nederland. Belangstelling? Voor meer informatie kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier of bel 070 – 364 99 20.

Meedoen als locatie-eigenaar

Onder de noemer Levensvreugde organiseren we kleinschalige activiteiten voor kwetsbare groepen in de samenleving. De bijeenkomsten worden gehouden op mooie locaties die geen ‘zorguitstraling’ hebben. Bijvoorbeeld een monumentaal pand, een indrukwekkende tuin, een bijzonder kantoor. Op die manier is het voor deelnemers niet alleen een ontspannende activiteit, maar gaan ze bovendien ergens naar toe, waar ze normaal niet zo snel zullen komen.

Beschikt u over een bijzondere locatie? Door deze incidenteel open te stellen voor het project Levensvreugde kunt op een laagdrempelige manier veel voor anderen betekenen. Het gaat om groepen van tien tot veertig personen. De frequentie van de bijeenkomsten varieert van eenmalig tot wekelijks. Johanniter Nederland zorgt voor de organisatie en de uitvoering, u stelt alleen de locatie ter beschikking. De activiteit zal afgestemd zijn op de doelgroep, de ruimte en uw wensen. Tijdens de activiteit is de inboedel verzekerd. Voor meer informatie kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier of bel 070 – 364 99 20.

Meedoen als vrijwilliger

Als vrijwilliger bij Levensvreugde help je mee om mensen een fijne ochtend, middag of avond te bezorgen. Wat er van je verwacht wordt, hangt af van de doelgroep en de locatie. De ene keer gaat het om mensen mooi maken op een beauty middag, de andere keer dek je de tafels voor een maaltijd. En tussendoor heb je natuurlijk contact met de cliënten. Want de ontmoeting tussen verschillende groepen in de samenleving staat in dit project centraal. Spreekt je dit aan? Meld je dan aan als vrijwilliger via het contactformulier zodat we zo nu en dan een beroep op je kunnen doen.