Home > Projecten > Levensvreugde

Levensvreugde

Een feestje voor iedereen

Onder de noemer Levensvreugde initiëren, financieren en ondersteunen wij kleinschalige activiteiten op een bijzondere locatie voor kwetsbare groepen in de samenleving.

Bij Levensvreugde werken we samen met verschillende partijen. De locatie is een bijzonder (woon)huis dat ter beschikking wordt gesteld door een particuliere eigenaar. Een lokale cliëntorganisatie (een zorginstelling of een buurtproject) zorgt voor de deelnemers. Johanniter Nederland en de cliëntorganisatie leveren de vrijwilligers en bepalen samen de invulling van de ochtend, middag of avond. Bijvoorbeeld een themabuffet, filmvoorstelling, beautymiddag, toneeluitvoering, spelletjesmiddag of sinterklaasviering.

Door de bijzondere locatie is het voor deelnemers niet alleen een ontspannende activiteit, maar komen ze bovendien op een plek waar ze normaal gesproken niet zo snel zullen komen. Daarnaast heeft Levensvreugde als doel verschillende groepen in de samenleving op een laagdrempelige manier met elkaar in contact te brengen. In het project kunnen zorginstellingen, locatie-eigenaren, scholieren en vrijwilligers met elkaar samenwerken en elkaar inspireren. Voor cliënten betekenen de bijeenkomsten een breed scala aan nieuwe ontmoetingen, wat een positieve impuls kan geven.

Delft

Locatie: een kerk
Samenwerkingspartner: Diaconie
Doelgroep: kwetsbare mensen uit de wijk