Home > Nieuws > Johanniter Nederland te zien op de televisie

Johanniter Nederland te zien op de televisie

06 juni 2017

In samenwerking met SBS6 is er een filmpje gemaakt over Johanniter Nederland. Met dit filmpje willen wij een veelzijdig en herkenbaar beeld van onze organisatie geven en het belang van vrijwillige inzet onderstrepen.

Het filmpje van drie minuten wordt komend weekend uitgezonden in het programma Samen Sterk van SBS6. Samen Sterk is een televisieprogramma waarin wordt getoond hoe we als land, zorgverleners (professionals, vrijwilligers en mantelzorgers) en zorgvragers samen sterk kunnen staan. Er wordt gezocht naar oplossingen en antwoorden voor dagelijkse problemen binnen de zorg.

Zaterdag 10 juni om 16.30 uur te zien in Samen Sterk bij SBS6

In deze uitzending komen verschillende mensen aan het woord over de inzet van Johanniter vrijwilligers. Gooitske Pool, Teammanager bij Amaris Theodotion vertelt dat door alle veranderingen in de zorg vrijwilligers belangrijker zijn dan ooit voor de bewoners. Vrijwilliger Marijke Witteveen vertelt waarom zij zich geroepen voelt om zich in te zetten voor het Johannes Hospitium in Vleuten. Hoofdleidster Ineke de Jonge van de Johanniter vakantieweken legt uit dat onze aangepaste vakanties alleen kunnen bestaan bij de gratie van vrijwilligers.

De herhaling is te zien op zondag 11 juni om 12.30 uur in Samen Sterk bij SBS6

Ongeveer een week na de uitzendingen is het filmpje te zien via onze website.

We hopen dat veel mensen het bekijken, want we zijn trots op ons werk en op onze vrijwilligers!