Home > Nieuws > Jaarvergadering Johanniter International

Jaarvergadering Johanniter International

11 juni 2018

Van 8-10 juni vond de jaarvergadering van Johanniter International plaats. De leden rouleren als gastland. Dit jaar was de Italiaanse Johanniter organisatie S.O.G.I.T. (Soccorso dell’Ordine di San Giovanni) de ontvangende partij, de vergading vond de plaats in Lignano.

Drieëntwintig afgevaardigden van diverse Johanniter organisaties in Europa waren aanwezig. Johanniter Nederland werd vertegenwoordigd door Lidwien van der Reep en Fleur de Beaufort, respectievelijk directeur en bestuurslid. De nationale organisaties gaven een overzicht van de belangrijkste ontwikkelingen van het laatste jaar. Daarnaast gaven de diverse JOIN werkgroepen aan waar het afgelopen jaar aan gewerkt is.

Tussen de bedrijven door, werd er informeel doorvergaderd. Juist tijdens een diner of een lunch ontstaan vaak de interessantste gesprekken, leer je hoe het er in andere landen aan toe gaat, ontstaan nieuwe ideeën en kansen voor samenwerking.

Al met al was het een vruchtbaar bezoek. De Nederlandse delegatie kwam zeer geïnspireerd terug uit Lignano.