Home > Nieuws > Feestelijk einde van het lustrumjaar

Feestelijk einde van het lustrumjaar

04 december 2017

Zaterdag 25 november werd het lustrumjaar van de Johanniter vakantieweken afgesloten met een feestelijke bijeenkomst in het koetshuis van Kasteel Nyenrode.

In 1957 organiseerde Johanniter Orde voor het eerste een vakantie voor vrouwen met een handicap. Dergelijke zorgvakanties waren destijds nieuw in Nederland. De Johanniter vakantieweken bleken een succes en worden sindsdien jaar in jaar uit opnieuw georganiseerd. Uiteraard is er door de jaren heen een en andere aangepast. Zo waren al snel ook mannen welkom en de laatste jaren richten we ons ook op mantelzorgers. Maar het basisidee – mensen die niet zelfstandig met vakantie kunnen een geweldige week bezorgen – bleef door de jaren heen ongewijzigd.

Afgelopen jaar bestonden de Johanniter vakantieweken 60 jaar. Dat hebben we door het jaar heen op verschillende manieren gevierd. Er was een gratis vakantie te winnen en in elke week kreeg iedereen een cadeautje en was er een feestelijk moment.

Uiteraard zijn deze vakantieweken alleen mogelijk geweest dankzij de vele vrijwilligers die door de jaren heen zijn mee geweest. Wij zijn hen bijzonder dankbaar! Het lustrumjaar werd daarom afgesloten met een feestelijke bijeenkomst voor alle vrijwilligers van nu en vroeger.

Heel veel mensen hadden aan de uitnodiging gehoor gegeven. Het feest in het koetshuis van kasteel Nyenrode zorgde dan ook voor een warm weerzien van vele oude bekenden. Er werd gespeecht en getoast, er was live muziek en een prachtige entourage, er waren geanimeerde gesprekken en vele heerlijk hapjes. Kortom, het was een prachtige avond!

Op naar de 100 jaar Johanniter vakantieweken!