Home > Nieuws > Bijzonder project DSV succesvol afgerond

Bijzonder project DSV succesvol afgerond

31 oktober 2018

DSV|Verzorgd Leven is een van de zorgorganisaties waar meerdere Johanniter vrijwilligersgroepen  actief zijn. Twee jaar geleden publiceerden we een uitgebreid artikel in ons Contactblad over een bijzonder initiatief van DSV: het statushoudersproject, waarbij 10 statushouders woonden, werkten en leerden binnen de zorgorganisatie zelf. Op 8 november a.s. krijgen zij door de minister van OCW hun diploma’s uitgereikt.

Met de uitreiking van de behaalde diploma’s is een feestelijk en markant moment gekomen van dit statushoudersproject. Het luidt ook de start in van een nieuw onderwijsproject dat DSV samen met andere zorgaanbieders heeft ontwikkeld om meer mensen op te leiden voor de ouderenzorg.

Ook dit onderwijsproject wordt door Johanniter Nederland van harte toegejuicht. Talloze vrijwilligers zijn actief in de ouderenzorg. Ook wordt er een groot beroep gedaan op mantelzorgers. Daarnaast moeten alle zeilen bijgezet worden om ook te zorgen voor voldoende zorgprofessionals.

Meer informatie het project leest u hier.