Home > Nieuws > Theatervoorstelling was groot succes

Theatervoorstelling was groot succes

08 oktober 2018

Op 30 september waren ruim vierhonderd vrijwilligers te gast in het Gooiland Theater in Hilversum. Johanniter Nederland had haar eigen vrijwilligers en die van een paar andere organisaties uitgenodigd voor de voorstelling Kwaliteit van Leven & Geven. Deze voorstelling was op verzoek van Johanniter Nederland gemaakt door theatergroep De kracht van beleving.

Het thema van de voorstelling was ‘Vrijwilligerswerk’. Wat is er de laatste jaren veranderd? Waar loop je als vrijwilliger tegenaan? Welke oplossingen kun je daarvoor verzinnen? Bij deze voorstelling kon het publiek niet lui achterover leunen om het allemaal maar eens aan te horen. Nee, in dit interactieve theater werd een actieve rol van het publiek verwacht. Aan de hand van suggesties en ideeën uit de zaal werden scenes en liedjes geïmproviseerd om het gehaal aanschouwelijk te maken. Dit leidde tot mooie inzichten, ontroerende verhalen en veel herkenning.

De voorstelling werd afgesloten met een wervelend optreden van Karin Bloemen. Ook zij bracht een muzikale ode aan het vrijwilligerswerk, met als klapstuk een prachtig lied, speciaal door haar geschreven om de vrijwilligers van Johanniter Nederland te bedanken voor al hun inzet.

Naast theater en show bracht de middag veel sociale interactie. Vooraf, in de pauze en na afloop waren er drankjes en hapjes en ontstonden er levendige gesprekken tussen de aanwezigen. De voorstelling nodigde uit om ervaringen rond vrijwilligerswerk met elkaar te delen.

Dit is precies wat Johanniter Nederland met deze middag voor ogen had: mensen met elkaar verbinden en hen op een laagdrempelige manier weer een beetje wijzer te maken. We kijken terug op een zeer geslaagde dag. Met veel dank aan alle aanwezigen en hun inbreng tijdens en rond de voorstelling!